www.czesciauto24.pl

Trasa: 42,8 km

Ze Szprychą do Danii i Szwecji

Dzień IV - program: pobierz...
Termin: 11.07.2011 r. (poniedziałek)

Wczorajsze doświadczenia mamy za sobą i czas już być myślami przy następnej trasie. Po śniadaniu zaczynamy się pakować, przed opuszczeniem kempingu regulujemy należności, zostawiamy pocztówkę „Szprychy” i ruszamy do centrum Koge. Naszą uwagę zwraca Różowa Nadzieja (Pink Hope), beczko-łódź, przy której robimy sobie zdjęcia. Zabudowa miasta bardzo przypomina nasze zabytki, architektura zbliżona do naszej. Brakuje nam natomiast piętrowych parkingów rowerowych. Po zrobieniu kolejnych zdjęć, ruszamy dalej kierując się ścieżkę rowerową prowadzącą do Kopenhagi. Przed nami 38 km drogi rowerowej, która swój początek bierze w Berlinie. Trasa przebiega wzdłuż wybrzeża aż do cieśniny Sund. Z każdym kilometrem podziwiamy otaczający nas krajobraz, robiąc sobie w międzyczasie postoje na odpoczynek. Na przedmieściach Kopenhagi, w parku przez samą plażą decydujemy się na przerwę obiadową. Mając zaspokojone potrzeby ciała, jedziemy dalej, widząc już pierwsze zabudowy stolicy. Ścieżką rowerową otoczoną bujną roślinnością kierujemy się na kemping. Po drodze mijamy pozostałości po największych na świecie betonowych umocnieniach obronnych z XIX w., które obecnie są tylko ciekawostką historyczną. Mokre chodniki oznaczają, że była przed nami burza, jednak my szczęśliwie i w promieniach słońca docieramy na miejsce. Po załatwieniu formalności w recepcji kierujemy się na wyznaczone miejsce, by rozłożyć namioty. Oczom naszym ukazuje się ogromny kemping, gdzie namioty można policzyć na palcach jednej ręki. Duńczycy, Niemcy i Szwedzi preferują przyczepy przypominające małe domki. Kemping jest doskonale wyposażony i znajduje się ok. 10 km od centrum. Wieczorem udaliśmy się do pobliskiego hipermarketu w celu dokonania zakupów żywności. Po kolacji poszliśmy wziąć gorący prysznic, by potem położyć się spać.