www.rpswiat.pl

Terminarz rajdów rowerowych – pobierz...
Wytyczne odnośnie przygotowania roweru – pobierz...
Regulamin rajdów rowerowych wielodniowych – pobierz...
Regulamin konkursu "Kręcę kilometry ze Szprychą" (dla Członków Stowarzyszenia) – pobierz...
Regulamin konkursu "The Best Szprycha" (dla Członków Stowarzyszenia) – pobierz...
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii –
pobierz...

Trasa: 63 km

Szprycha na pograniczu kultur

Dzień XI - program: pobierz...
Termin: 20.07.2021 r. (wtorek)

Nie ma dnia bez kolejnej wyprawy na rowerach. Dziś jedziemy do Wigierskiego Parku Narodowego, by poznać jego historię oraz obecną działalność. Po dojechaniu do Starego Folwarku najpierw weszliśmy do mini muzeum prezentującego nadwigierskie militaria, a następnie udaliśmy się do Muzeum Wigier, które jest jedną z największych atrakcji Suwalszczyzny. Mieści się w odrestaurowanym budynku dawnej Stacji Hydrobiologicznej, która funkcjonowała nad Wigrami do września 1939 r. Obejrzeliśmy film oraz zwiedziliśmy przygotowane ekspozycje dotyczące WPN. W dalszej części mieliśmy rejs edukacyjny po jeziorze Wigry. Zajęcia odbyły się z podziałem na dwie grupy. Podczas rejsu mieliśmy okazję zobaczyć życie podwodne jeziora, ponieważ łódź posiadała szklane dno. Po tej atrakcji pojechaliśmy w kierunku Pokamedulskiego klasztoru w Wigrach. Zwiedzanie mieliśmy zaplanowane z przewodnikiem, który przybliżył nam historię klasztoru aż do czasów współczesnych. Po trudach dzisiejszego dnia z radością powitaliśmy kolejny punkt naszego programu, a mianowicie obiad w podziemiach byłego klasztoru. Obiad się zakończył i po krótkiej przerwie udaliśmy się w podróż do miejsca naszego noclegu.